DE UITDAGING
Fonds Verhelst werd door de voormalige directeur van de Brouwerijen Artois, Léon Verhelst, opgericht om het welzijn van het Europese personeel (en hun gezinnen) van de AB InBev Groep te ondersteunen. En dat op vlak van fysiek welzijn, mentaal welzijn en de ontwikkeling van kinderen.
De impact van Covid liet zich in 2020 overal voelen en uit data bleek dat ook de medewerkers bij AB InBev nood hadden aan een ‘Shot of Happiness’. Vooral de kwalitatieve pauzemomenten, waaraan voordien veel aandacht besteed werd, bleken weg te vallen. Enter Hallelujah!
Onze uitdaging: lanceer een initiatief dat al onze medewerkers een ‘happy boost’ geeft en hen een pauze laat nemen die past bij wat ze op dat moment nodig hebben. Oh ja, dit ene overkoepelende initiatief moet bovendien werken voor én bezorgd worden aan 8.300 medewerkers (70% arbeiders, 30% bedienden), in 11 landen en in 6 talen.
DE ACTIE
Hallelujah creëerde een rijkgevulde toolkit waarmee elke ontvanger een welverdiende ‘break’ kon nemen. De perfecte link dus naar de habit van de pauzemomenten die we hiermee nieuw leven konden inblazen. Met het welzijn van hun medewerkers als hoogste prioriteit voor AB InBev, besloten we verschillende Shots of Happiness te voorzien binnen de toolkit om zo een echte ‘experience’ op te bouwen. Hierbij dachten we trouwens niet alleen aan de medewerker zelf maar ook aan zijn/haar gezin.
In de ‘Are you ready for a break?’ kit was o.a. het volgende te vinden:
- Een verrassende pop-up box met een overzicht van de programma’s waarmee het Fonds Verhelst zijn medewerkers ondersteunt.
- Een sensatie van vitamine D gummies die een boost geven tijdens de wintermaanden.
- De ‘dark chocolate experience’ (Fair Trade uiteraard) die niet alleen lekker is maar ook een happy gevoel geeft.
- Ons assortiment van heerlijke mengelingen van kruidenthee die ofwel rust ofwel extra energie geven.
- Een uniek kaartenspel van het Fonds Verhelst om quality time met het gezin te spenderen.
Onze insteek?
Geen vrijblijvende gadgets of cadeautjes maar een heuse beleving die nazindert mét een boodschap!
HET RESULTAAT
Niet alleen op creatief maar ook op logistiek vlak lieten we onze sterktes zien want maar liefst 22 verschillende versies van de box werden binnen een tijdspanne van 4 weken correct gevuld en verstuurd naar medewerkers over heel Europa.
Het resultaat? Meer dan 32.000 vastgelegde, kwalitatieve pauzemomenten die voor een resem aan succeservaringen zorgden.
Door onze Shots of Happiness dus doordacht in te zetten, breidden we het effect uit naar het gezin van de medewerkers en bleek uit een bevraging bij de AB InBev medewerkers dat zij:
- Meer onderlinge verbondenheid ervaarden
- Zich geapprecieerd voelden
- Meer aandacht hadden voor ontspanning & quality time
- Minder stress ondervonden
Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...