De ziel van een nieuwe corporate identity: OneBaloise

Baloise pakte uit met een nieuwe corporate identity. Maar hoe laat je zo’n identiteit écht tot leven komen bij je medewerkers? Een ideale uitdaging voor Hallelujah!


 DE UITDAGING

 

Met een valies vol kennis en creativiteit trokken we naar Baloise. We vuurden een belevingsgerichte Shot of Happiness af, waarbij de Baloise-medewerkers ondergedompeld werden in het nieuwe corporate identity-verhaal. In een mum van tijd waren ze samen op weg naar OneBaloise: Human, responsible & inspiring.

 

DE ACTIE

 

“Maar hoe dóen jullie dat dan?” horen we je al denken. Baloise was de ideale klant om ons zoetste Shot of Happiness op af te vuren: ‘Love at first bite’.

Via een prikkelende poll vroegen we de medewerkers naar hun chocoladevoorkeuren. De nieuwe Baloise-waarden worden hierbij als creatieve draad doorheen de vragen geweven. Het resultaat is een praline die helemaal in co-creatie tot stand is gekomen: een uniek chocolaatje dat menselijkheid, verantwoordelijkheid en inspiratie uitstraalt.

De chocoladetraktatie kreeg een staartje: tijd om de positieve boost nog te laten nazinderen met een verbindende challenge.

Elke medewerker kreeg een woordpuzzel, vol knipogen naar het nieuwe OneBaloise. Maar liefst 450 medewerkers stuurden hun antwoord in! Uit deze groep lootten we enkele winnaars, die elk 1 kilo Baloise-chocolaatjes mee naar huis kregen. Ook de andere collega’s gingen niet met lege handen naar huis: op een feestelijke onthulling werd de praline geproefd (én goedgekeurd) door alle medewerkers. Iedere medewerker kreeg 4 pralines in een mooie geschenkverpakking, om uit te delen of om zelf op te eten. :)

 

HET RESULTAAT

Een tevreden klant die verrast was door onze vernieuwende en activerende aanpak. De betrokkenheid van de medewerkers was hoog en de feedback positief. OneBaloise leeft en groeit, en we zijn erg blij dat we hier deel van mochten uitmaken.

Ik had in een vorige job reeds het plezier om met Hallelujah samen te werken en te proeven van hun creatieve insteek. En ook deze keer hebben ze niet ontgoocheld! Niet alleen komen ze met super toffe ideeën die de medewerkers dichter bij elkaar en bij de organisatie brengen, maar bovendien is de praktische samenwerking ook fijn. Hallelujah is erin geslaagd om onze medewerkers OneBaloise letterlijk en figuurlijk te laten proeven. - Tess Willems, Teamleader Corporate Communications bij Baloise

Zelf ook zin in extra Happiness en Wisdom? Neem contact op met Ulrich.

Case, Blog

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Werkgeluk en HR-trends in 2022: dit moet je weten!

Een nieuw jaar staat voor nieuwe mogelijkheden, ook voor het werkgeluk van jouw medewerkers. 2021 was een woelig jaar, waarin telewerk en beperkt sociaal contactfalse

Read More

‘Werken in mijn coconnetje, een brainstorm en de kookouder die comfort food brengt. The dream!'

Waar Rozemarijn is, wordt er gelachen. En als ze niet met mopjes strooit, dan schudt ze ideeën uit haar mouw alsof het niets is. Met haar out-of-the-box-denkwijzefalse

Read More

Slaap op beide oren: denk aan de nachtrust van je medewerkers

Als je denkt dat de nachtrust van je medewerkers none of your business is, zit je ernaast.

Read More