‘Ik werk graag met mensen waarmee je naar Zuid-Frankrijk kunt rijden zonder ze halverwege uit de auto te moeten schoppen.’

Ulrich is ons masterbrein voor alles wat met sales te maken heeft. Hij streeft graag doelen na op het werk, maar ook daarnaast. Een deal sluiten met een nieuwe klant? Challenge accepted. Iets lekker op tafel toveren, zich ontpoppen tot excellente gastheer of een marathonnetje of drie lopen? Laat maar komen. 

Benieuwd welke doelen Ulrich zoal nastreeft en hoe zijn ideale werkdag eruitziet? Hij vertelt het je graag.

Voor je aan het lezen slaat, geven we graag mee dat Ulrich een zeer warme, diepe stem heeft. Eigenlijk is Ulrich onze hoogsteigen Vic De Wachter. Of David Attenborough, als je het liever wat internationaler ziet. Zo kan je jouw innerlijke verteller hierop afstemmen. 

Wat is jouw rol bij Hallelujah?

Op mijn kaartje staat ‘Head of Sales’. Ik ben dus verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van Hallelujah. In de praktijk betekent dat vooral veel met klanten praten over hun uitdagingen: wat houdt hen wakker, waar zijn ze mee bezig? Van daaruit kijken we dan hoe Hallelujah hen het beste kan ondersteunen.

Wanneer is een werkdag voor jou geslaagd?

Het fijnste vind ik het contact met de klanten zelf en het gevoel dat ik een verschil kan maken. Ze zitten echt te wachten op de oplossingen die wij hebben. Zowat elke HR-manager zit met de handen in het haar. Hoe vind ik de goede mensen? Hoe zorg ik dat ze blijven? Hoe zorg ik ervoor dat mijn mensen verbonden zijn? Hoe kan ik mijn team naar een hoger niveau tillen? Dat zijn allemaal thema’s die HR-managers vandaag bezighouden en waar wij een antwoord op kunnen bieden.

Zie je jouw persoonlijkheid gereflecteerd in wat je doet?

Zowel op het werk als daarnaast ben ik iemand die graag doelen stelt en die ook graag behaalt. In een filosofische bui zou ik zelfs durven zeggen dat dat hét doel van het leven is. Hoe groot of klein die doelen ook zijn.

Welke doelen probeer je te behalen naast het werk?

Ik loop graag en liep al verschillende marathons. Mijn doel is om jaarlijks mijn tijd verbeteren, maar ik word natuurlijk elk jaar ouder. Op een gegeven moment lukt dat dus niet meer. Nu focus ik me op afstand of frequentie en niet meer per se op snelheid. Eigenlijk is dat leuker, mindful lopen.

Wat zijn andere dingen die je ontspannen of je gedachten naar elders transporteren?

Koken! Ik volg al lang kooklessen. Niet dat ik zo’n goede kok ben, maar ik doe het graag en vergeet de tijd als ik ermee bezig ben. Dan heb ik het niet alleen over het koken an sich, maar ook alles wat erbij komt kijken: op zoek gaan naar verse producten of een bijzonder recept, alles klaarzetten en dat goed georganiseerd aanpakken. En ook de rol van gastheer gaat me goed af. De mensen ontvangen, een goed gesprek en iedereen die voldaan huiswaarts keert: I love it!

Wat betekent de missie van Hallelujah voor jou?

Eerst en vooral: de impact die we kunnen hebben op medewerkers en hun werkgeluk. En daarnaast het effect dat we hebben op volledige organisaties. Alles kost geld, maar wij hebben iets wat geld kan opbrengen. Als je een effectieve, positieve invloed hebt op retentie, absenteïsme en productiviteit, dan is er puik werk geleverd.

Op welke verwezenlijking bij Hallelujah ben jij trots?

Ik ben hier nog niet zo lang en wil nog vanalles verwezenlijken. Maar als ik er dan toch eentje mag uitlichten: de samenwerking die we hebben opgezet met Manpower, Adecco en Attentia. Samen op klanten kunnen afstappen heeft een enorme toegevoegde waarde. Ook de onderlinge bestuiving komt iedereen ten goede. Zo’n samenwerkingen vind ik tof en ik hoop er zo nog veel te mogen opzetten.

Hoe ervaar jij de werksfeer hier bij Hallelujah?

Je kan hier echt jezelf zijn. Er zijn momenten om plezier te maken, te lachen... Momenteel hangen er polls op om mee te beslissen wat we gaan doen als teambuilding. Het feit dat we daar als team in betrokken worden en inspraak hebben, voelt heel goed voor mij.

Wat wil jij in de toekomst nog bereiken?

Ik spreek dagelijks met grote bedrijven die nog nooit van ons hebben gehoord. De blijde boodschap van Hallelujah moet dus nog breed verkondigd worden, awareness creëren! Als ik vervolgens alles kan omzetten in deals, dan zit hier een tevreden Ulrich.

Natuurlijk is dat zonder een goed team niet mogelijk. Ik wil dus ook graag mee een team uitbouwen dat werkt als een goed geoliede machine, waarin mensen zich goed voelen.

Welke profielen zoek je voor jouw team?

Mensen die zelfsturend zijn, ervaren zijn binnen HR en sales en beide goed weten te combineren. Graag luisteren is ook een vereiste, om vervolgens als volwaardige gesprekspartner in dialoog te gaan met onze klanten. En plezant zijn in den omgang is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Ik werk graag met mensen waarmee je naar Zuid-Frankrijk kunt rijden zonder ze halverwege uit de auto te moeten schoppen. 

Stel: ik voel een klik met wat je zegt en met Hallelujah, maar ik heb nog geen ervaring. Kan ik dan ook in team Ulrich belanden?

Meestal heb je een bepaald profiel voor ogen en ga je dan uit van een ideaal scenario, maar soms moet je meer kijken naar potentieel dan naar competenties. Als mensen zich snel een HR-context eigen kunnen maken of de nodige stappen zetten om hun sales skills te versterken, zijn ze meer dan welkom. Iedereen zoekt naar een witte raaf, maar een gespikkelde raaf is hier zeker ook welkom!

Zin om Ulrich’s sparring partner te worden? Waag je kans als HR business developer bij Hallelujah! De vacature vind je hier!

Blog

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Tips om zoveel meer dan medewerkerstevredenheid te meten

Je medewerkers zijn je belangrijkste asset. Het zijn je medewerkers die dag in dag uit je organisatie doen draaien. Je kan ze dus maar beter goed motiveren. 

Read More

Mars Belgium zet structureel in op Health & Wellbeing

Sportinitiatieven en enkele tevredenheidsenquêtes: allemaal goed en wel, maar hoe pak je de Happiness van je werknemers op een structurele manier aan?

Read More

Moeten we altijd gelukkig zijn op de werkvloer?

“Happiness isn’t always easy,” he’d said. “But it’s a priority”  Goldy Moldavsky, Kill the Boy Band

Read More