Take time to escape! AB Inbev-werknemers ontsnappen letterlijk even aan de drukte met een escape game en een wellbeing toolkit.
DE UITDAGING
Léon Verhelst, de voormalige directeur van de Brouwerijen Artois, richtte Fonds Verhelst op om het welzijn van de medewerkers van de brouwerij te bevorderen. Intussen ondersteunt het fonds alle medewerkers van AB InBev in Europa op het vlak van mentaal en fysiek welzijn en de ontwikkeling van kinderen.
Na alweer een uitdagend jaar, wilde Fonds Verhelst alle medewerkers van AB Inbev en hun geliefden trakteren op een momentje van vreugde en hen aansporen om meer aan zelfzorg te doen. Een wellbeing toolkit moet hen helpen om op verschillende vlakken hun welzijn en dat van hun gezin te verbeteren.
Onze uitdaging: meer dan 8400 medewerkers in 9 landen en in 6 talen een moment of joy bezorgen op een verrassende manier, waarbij beleving centraal staat en de aandacht naar de inhoud van de wellbeing toolkit gaat.
DE ACTIE
We bedachten ‘Take time to escape’. Onze missie? De medewerkers van AB InBev met een escape game letterlijk even laten ontsnappen aan de drukte en hen een moment van zelfzorg schenken via de wellbeing toolkit. In de hele beleving lag de focus op welzijn en via gamification brachten we spelenderwijs tips, tricks en kennis bij.
Wat elke medewerker vond bij het openen van de box?:
- Een Wellbeing Toolkit vol tips en tricks over alle belangrijke topics rond welzijn.
- Een Escape Game met vier levels: tijd om alle opgedane kennis rond welzijn in de strijd te gooien en de code te kraken. Met die code maken medewerkers kans op een waardebon van Decathlon t.w.v. €100.
- Een stevige dosis chocolate happiness in de vorm van een Chocolates From Heaven-chocoladereep.
Door aan de slag te gaan met de inhoud van de box, maakte elke medewerker tijd voor zichzelf en hun gezin. Want zelfzorg is goud waard!
HET RESULTAAT
De boxen werden met de glimlach onthaald door de medewerkers van AB InBev en Fonds Verhelst. Samen met hun gezin gingen ze massaal aan de slag met de mini escape game. Mét resultaat: zo’n 300 medewerkers kraakten de code!
En ook voor ons team was het een leerrijke beleving, want iedereen kent de verschillende escape games nu vanbuiten in 6 (!) talen.
Wil jij je medewerkers een onvergetelijke beleving geven? Aarzel niet en...