Interactieve bevraging bij Gates Corporation

Een divers medewerkerspubliek bevragen? Dat deed Gates Corporation op een belevingsgerichte manier met The Labs.

 

Time flies when you’re having fun. Bij Gates (marktleider in distributieriemen*) was het alweer enkele jaren geleden dat er nog een personeelsenquête plaatsvond.

Gates vond het hoog tijd voor een nieuwe peiling en wilde daarbij haar diverse medewerkerspubliek optimaal motiveren om deel te nemen. Ze zochten een out of the box manier om de bevraging te organiseren… en hebben die met The Labs ook gevonden. 😉

 

 

DE UITDAGING

 

Een challenge die we helemaal zagen zitten: elke medewerker in de rijke werkcultuur van Gates meekrijgen. De medewerkerspopulatie bij Gates is een mix van:

  • Jong en oud
  • Arbeiders en bedienden
  • Anciens en nieuwe medewerkers
  • Nederlandstaligen en anderstaligen

Zo’n diverse groep vraagt om een aanpak die anders is dan de andere.

 

DE ACTIE

 

Onze Labs gingen op de baan en verrasten de medewerkers met een toegankelijke, leuke en snelle bevraging. Ondanks de hoge fun-factor ging er geen enkel aspect van de wetenschappelijke onderbouw verloren: we garanderen altijd betrouwbare, spontane, anonieme en accurate antwoorden.

Ook in de wervingscampagne vooraf mochten we ons ding doen: met een creatief communicatiepakket enthousiasmeerden we mensen van alle afdelingen, leeftijden en culturen.

Het enthousiasme werkte aanstekelijk: Gates trakteerde haar medewerkers op de dag van de bevraging op een unieke Gates-brooddoos en een lekker stuk fruit.

Gates - mock-up spiegelstickers
folder dicht
folder open
Brooddozen

HET RESULTAAT

94% responsgraad, enthousiaste medewerkers én een concreet rapport met aanbevelingen.

En de kers op de taart: samen met Gates gaan we resultaten uit de kwantitatieve bevraging verrijken met een kwalitatieve bevraging. Met deze schat aan informatie belanden de resultaten niet in een stoffig hoekje, maar zijn ze een belangrijk startpunt om van Gates een nog fijnere werkplek te maken.

Wil je echt aan de slag met de resultaten uit je bevraging? Bij Hallelujah helpen we jou bij de opmaak van een actieplan op maat.

Ook zin om te weten wat er écht leeft in jouw organisatie? Neem contact op met Tim.

Case, Blog

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Een schot in de roos bij EEG.

Om de uitdagingen binnen hun organisatie beter te begrijpen en aan te pakken, combineerden we onderzoek en verbinding op een speelse manier bij EEG. Een schot in defalse

Read More

ESCAPE GAME voor AB InBev - dankzij Fonds Verhelst

Take time to escape! AB Inbev-werknemers ontsnappen letterlijk even aan de drukte met een escape game en een wellbeing toolkit. DE UITDAGING Léon Verhelst, defalse

Read More

Nyrstar en The Labs: een match made in heaven

Enthousiaste arbeiders en een responsgraad om u tegen te zeggen: onze Labs hielden halt bij Nyrstar en dat wierp z’n vruchten af.

Read More