Nyrstar en The Labs: een match made in heaven

Enthousiaste arbeiders en een responsgraad om u tegen te zeggen: onze Labs hielden halt bij Nyrstar en dat wierp z’n vruchten af.

 

Hallelujah sprak met Frederik Heylen - hoofd HR voor Europa en de VS bij Nyrstar. Hij vertelt hoe Nyrstar The Labs van Hallelujah inschakelde om de stem van hun medewerkers te capteren en zo meer inzicht te krijgen in wat er leeft op de werkvloer. Hoe dat in z'n werk ging? Daarvoor moet je onderstaand filmpje bekijken, maar we kunnen alvast verklappen: bij Nyrstar werken trotse medewerkers!

 

 

DE UITDAGING

 

Nyrstar is een productiebedrijf met veel blue collar medewerkers. Hoe krijg je arbeiders enthousiast om massaal een medewerkersbevraging in te vullen? Om voldoende respons en feedback te verzamelen, was er een oplossing nodig die niet alleen triggert, maar ook de echte noden van de medewerkers bloot zou leggen.

 

DE ACTIE

 

We stuurden onze Labs uit naar twee verschillende locaties, uitgerust met een vragenlijst helemaal op maat gesneden van Nyrstar - inclusief enkele specifieke vragen over veiligheid. De inzichten uit het Lab vatten we daarna samen in concrete aanbevelingen, waar het management van Nyrstar volgens hun eigen strategie mee aan de slag ging.

HET RESULTAAT

Of onze Labs de arbeiders van Nyrstar in beweging zetten? Jep. Dat bewijst de responsgraad van - hou je vast - 74%. Aan de inzichten en aanbevelingen werden meteen acties gekoppeld: volgend jaar start Nyrstar met een uitgebreid wellbeingprogramma. Er ligt ook een plan klaar voor meer aanwezigheid van het management op de werkvloer én de medewerkers krijgen budget om hun werkplek op te fleuren. Mission accomplished.

Met The Labs mikten we vooral op een hoge respons en hoopten we veel feedback van onze mensen te krijgen.

Ook zin om te weten wat er écht leeft in jouw organisatie? Neem contact op met Tim.

Case, Blog

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

De ziel van een nieuwe corporate identity: OneBaloise

Baloise pakte uit met een nieuwe corporate identity. Maar hoe laat je zo’n identiteit écht tot leven komen bij je medewerkers? Een ideale uitdaging voor Hallelujah!

Read More

Social Capital: een game-changer voor je organisatie

Kent jouw organisatie de waarde van haar sociaal kapitaal? Zonde als dat niet zo is! We vertellen je graag waarom.

Read More

Kwalitatieve pauzemomenten voor alle Lidl medewerkers

Geen 'little' uitdaging maar een 'Lidl' uitdaging, just the way we like it!

Read More