Kwalitatieve pauzemomenten voor alle Lidl medewerkers

Geen 'little' uitdaging maar een 'Lidl' uitdaging, just the way we like it!

DE UITDAGING

Op het einde van een straf jaar (also known as 2020) wou Lidl hun 11.000 medewerkers op een minstens even straffe manier bedanken voor hun ongelooflijke inzet. Hallelujah werd ingeschakeld om een concept te bedenken waardoor de medewerkers echt de appreciatie van het management konden voelen én dat zou zorgen voor een warm en ontspannend pauzemoment voor het hele gezin tijdens de (traditioneel heel drukke) feestperiode.


Did we mention dat alle Belgische en Luxemburgse medewerkers (chauffeurs, bedienden, filiaalmedewerkers, magazijniers, …) binnen een tijdspanne van 5 dagen bereikt moesten worden op hun eigen werkplek? Dan spreken we zomaar even over 750 thuisadressen, 5 distributiecentra en 318 vestigingen! Geen ‘little’ uitdaging maar wel een heuse ‘Lidl’ uitdaging, just the way we like it!

 

Hallelujah Shot of Happiness

DE ACTIE

Stap 1 voor Hallelujah was de creatieve invulling van een ‘Take a Break’ pakket dat elke medewerker van Lidl zou aanspreken en waarbij de boodschap in beide landstalen duidelijk zou overkomen. Bovendien linkten we elk item ook aan de habits van het gemiddelde gezin dat tijdens de feestdagen gezellig tijd samen wilt doorbrengen. Omdat Lidl als werkgever veel aandacht besteed aan beweging en gezondheid, ontving iedereen een hippe sporttas. Met de verrassende inhoud werden dan weer gezellige gezinsmomenten gestimuleerd:

  • Een volledige doe-het-zelf kit om met het hele gezin een vogelhuisje te bouwen én coole stickers om het dan ook te versieren. Quality time gegarandeerd!
  • Het spannende Jenga spel waaraan alle leden van het gezin samen kunnen deelnemen en even ongestoord samen kunnen genieten (en liefst ook winnen natuurlijk).
  • Een toffe keukenschort én heerlijke Delicieux producten om de lekkerste gerechtjes mee klaar te maken tijdens de Christmas break.
  • Een zacht fleece dekentje dat voor de warmste momenten zorgt tijdens koude dagen. Gezelligheid troef!
  • Grappige photoprops om als gezin de leukste herinneringen te creëren.
  • En natuurlijk ook het Lidl Magazine dat altijd voor boeiende lectuur zorgt en de band met Lidl versterkt.Lidl

Onze tweede stap draaide rond de verdeling en ook hier dachten we zoals altijd ‘out of the box’. Hoewel, in dit geval was het eigenlijk wel letterlijk ‘inside the box’! De bedienden mochten hun persoonlijke ‘Take a Break’ pakket namelijk thuis ontvangen maar voor de chauffeurs, magazijniers en filiaalmedewerkers ontwikkelden we een XXL cadeauverpakking om ook voor hen, per distributiecentrum of filiaal, een unieke beleving te creëren.

HET RESULTAAT

De verraste blikken en véle complimenten bevestigden dat we met de ‘Take a Break’ pakketten recht in de roos schoten. Niet alleen konden we de medewerkers en hun gezinnen voorzien van heel wat gezellige pauzemomentjes om tot rust te komen en quality time met elkaar door te brengen, we deden het ook nog eens in een recordtempo waarbij beleving en het geven van erkenning voorop stonden!

 

Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...

 

Connect with us

 

Case

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Hallelujah in gesprek met Mirabel Hoys, Directeur HR Consulting Attentia

“Mijn tip voor leidinggevenden om het werkgeluk van jongeren te vergroten? Creëer een omgeving waar autonomie en psychologische veiligheid voorop staan”

Read More

Werkgeluk en HR-trends in 2022: dit moet je weten!

Een nieuw jaar staat voor nieuwe mogelijkheden, ook voor het werkgeluk van jouw medewerkers. 2021 was een woelig jaar, waarin telewerk en beperkt sociaal contactfalse

Read More

Waarom een teambuilding alleen het verschil niet maakt

Sommigen kijken ernaar uit, anderen vinden het vreselijk, maar het hoort er bijna altijd wel bij: de jaarlijkse teambuilding. Samen met je collega’s op stap, samenfalse

Read More