Geen 'little' uitdaging maar een 'Lidl' uitdaging, just the way we like it!
DE UITDAGING
Op het einde van een straf jaar (also known as 2020) wou Lidl hun 11.000 medewerkers op een minstens even straffe manier bedanken voor hun ongelooflijke inzet. Hallelujah werd ingeschakeld om een concept te bedenken waardoor de medewerkers echt de appreciatie van het management konden voelen én dat zou zorgen voor een warm en ontspannend pauzemoment voor het hele gezin tijdens de (traditioneel heel drukke) feestperiode.
Did we mention dat alle Belgische en Luxemburgse medewerkers (chauffeurs, bedienden, filiaalmedewerkers, magazijniers, …) binnen een tijdspanne van 5 dagen bereikt moesten worden op hun eigen werkplek? Dan spreken we zomaar even over 750 thuisadressen, 5 distributiecentra en 318 vestigingen! Geen ‘little’ uitdaging maar wel een heuse ‘Lidl’ uitdaging, just the way we like it!

DE ACTIE
Stap 1 voor Hallelujah was de creatieve invulling van een ‘Take a Break’ pakket dat elke medewerker van Lidl zou aanspreken en waarbij de boodschap in beide landstalen duidelijk zou overkomen. Bovendien linkten we elk item ook aan de habits van het gemiddelde gezin dat tijdens de feestdagen gezellig tijd samen wilt doorbrengen. Omdat Lidl als werkgever veel aandacht besteed aan beweging en gezondheid, ontving iedereen een hippe sporttas. Met de verrassende inhoud werden dan weer gezellige gezinsmomenten gestimuleerd:
- Een volledige doe-het-zelf kit om met het hele gezin een vogelhuisje te bouwen én coole stickers om het dan ook te versieren. Quality time gegarandeerd!
- Het spannende Jenga spel waaraan alle leden van het gezin samen kunnen deelnemen en even ongestoord samen kunnen genieten (en liefst ook winnen natuurlijk).
- Een toffe keukenschort én heerlijke Delicieux producten om de lekkerste gerechtjes mee klaar te maken tijdens de Christmas break.
- Een zacht fleece dekentje dat voor de warmste momenten zorgt tijdens koude dagen. Gezelligheid troef!
- Grappige photoprops om als gezin de leukste herinneringen te creëren.
- En natuurlijk ook het Lidl Magazine dat altijd voor boeiende lectuur zorgt en de band met Lidl versterkt.
Onze tweede stap draaide rond de verdeling en ook hier dachten we zoals altijd ‘out of the box’. Hoewel, in dit geval was het eigenlijk wel letterlijk ‘inside the box’! De bedienden mochten hun persoonlijke ‘Take a Break’ pakket namelijk thuis ontvangen maar voor de chauffeurs, magazijniers en filiaalmedewerkers ontwikkelden we een XXL cadeauverpakking om ook voor hen, per distributiecentrum of filiaal, een unieke beleving te creëren.
HET RESULTAAT
De verraste blikken en véle complimenten bevestigden dat we met de ‘Take a Break’ pakketten recht in de roos schoten. Niet alleen konden we de medewerkers en hun gezinnen voorzien van heel wat gezellige pauzemomentjes om tot rust te komen en quality time met elkaar door te brengen, we deden het ook nog eens in een recordtempo waarbij beleving en het geven van erkenning voorop stonden!
Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...