DE UITDAGING
Bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond willen ze op een positieve manier werken aan de werkbeleving van hun mensen. Wat zij goed hebben begrepen, is dat het belangrijk is om eerst te weten wat er leeft vooraleer je gerichte acties kunt opzetten. Zij wilden echter geen klassieke medewerkersbevraging organiseren die vervelend is om in te vullen en die nadien toch weer ergens in het vergeethoekje belandt. Dit moet toch anders kunnen, dachten zij.
DE ACTIE
Wel, de aanpak van Hallelujah is inderdaad anders. We gingen niet met een typische enquête naar de KBVB, maar met ons origineel mobiel Happiness Lab. Medewerkers gaan het lab binnen en worden door drie ruimtes geloodst die elk in een andere beleving zijn ingericht.
De vragen worden op grote beeldschermen geprojecteerd die de deelnemers aan de hand van haptics kunnen beantwoorden. Iedereen dus in dezelfde gestandaardiseerde setting die spontaan en oprecht antwoorden maximaal faciliteert. Een plezierige beleving gecombineerd met wetenschappelijke onderbouw. Na afloop van de bevraging werden de resultaten binnen de vijf werkdagen beschikbaar gesteld via de Happiness Web Cloud.
HET RESULTAAT
De respons op het Happiness Lab was massaal. Bijna alle aanwezige medewerkers hebben deelgenomen aan de bevraging. Het enthousiasme verspreidde zich als een lopend vuurtje: De mensen wilden echt meedoen. Ze zagen het lab niet als een bevraging, maar als een beleving. Achteraf gingen we met de HR-verantwoordelijken van de KBVB in gesprek om op basis van de resultaten te komen tot werkbare actiepunten.
88% van de populatie werd bereikt via de bevraging!
Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...