Een belevingsgerichte bevraging van de medewerkers bij Makro

Wat is de waarde van een medewerkersbevraging zonder spontane en eerlijke feedback?

DE UITDAGING

Het management van het Makro filiaal in Eke (Oost-Vlaanderen) wou inzicht krijgen in de werkbeleving en het geluksniveau van hun medewerkers. Een medewerkersbevraging is dan uiteraard een logische stap. Maar wat is de waarde van een bevraging zonder spontane en eerlijke feedback? Daarom was het belangrijk om een omgeving te creëren waarin elk lid van het team zich veilig voelt om rechtuit en onverbloemd aan te geven hoe hij/zij het werken bij Makro in Eke beleeft.  Ook moesten natuurlijk alle 200 medewerkers de kans krijgen om hun ervaringen te delen.

DE ACTIE

Het Happiness Lab van Hallelujah was gedurende 3 dagen te vinden aan het Makro filiaal. Rekening houdend met de bezettingsgraad van de winkel en de shifts waarin de medewerkers operationeel zijn, werden timeslots bepaald tussen 8u en 19u waarin de medewerkers zich konden aanbieden.

Maar hoe werden de medewerkers hiervan op de hoogte gebracht? Hallelujah ontwikkelde hiervoor een communicatiepakket dat op voorhand werd ingezet. Affiches, flyers en persoonlijke uitnodigingen informeerden en motiveerden de medewerkers om deel te nemen aan de bevraging. Nieuwsgierigheid opwekken was hierbij key! Ook de medewerking van de afdelingchefs was uiteraard van groot belang.

 

Hallelujah Happiness Lab

HET RESULTAAT

Een opkomst om ‘U’ tegen te zeggen (met name een deelnamepercentage van 80%), heel wat verbaasde reacties en superleuke complimenten. Dat de medewerkers van Makro onder de indruk waren van het Happiness Lab, is een understatement! Maar nog belangrijker zijn de resultaten van de bevraging.

Dankzij onze grondige analyse van de resultaten, én vergelijking met onze benchmarkstudie rond werkgeluk, kon het management van Makro in Eke ontdekken wat werkelijk leeft bij de medewerkers en dus ook gerichte acties ondernemen.

Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...

 

Connect with us

 

Case

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Interactieve bevraging bij Gates Corporation

Een divers medewerkerspubliek bevragen? Dat deed Gates Corporation op een belevingsgerichte manier met The Labs.

Read More

De ziel van een nieuwe corporate identity: OneBaloise

Baloise pakte uit met een nieuwe corporate identity. Maar hoe laat je zo’n identiteit écht tot leven komen bij je medewerkers? Een ideale uitdaging voor Hallelujah!

Read More

Happiness Training + Shots of Happiness = winnende combinatie voor Kinnarps

Gebruik de data uit medewerkersbevragingen om écht een verschil te maken voor jouw medewerkers.

Read More