Het Happiness Lab strijkt neer bij Incovo & Interza

Een tof alternatief voor de klassieke medewerkersbevraging dat tóch wetenschappelijk onderbouwd is!

DE UITDAGING

Interza en Incovo zijn twee aparte afvalintercommunales in de Brusselse rand die heel nauw samenwerken. Het welzijn van hun medewerkers is een belangrijk aandachtspunt voor beide ondernemingen dus een medewerkersbevraging is de perfecte manier om te ontdekken wat er écht leeft op de werkvloer. Alleen zo kan er schoon schip gemaakt worden en is het mogelijk om de juiste initiatieven te lanceren. Om de meest spontane feedback te verzamelen, gingen Interza en Incovo samen op zoek naar een tof alternatief voor de klassieke ‘pen & papier’ dat tegelijk wetenschappelijk onderbouwd is.

DE ACTIE

Het Happiness Lab van Hallelujah kreeg gedurende 2 dagen een vaste plaats op de terreinen van Incovo en Interza. De ene dag waren we te vinden in Vilvoorde waar 80 medewerkers het Happiness Lab beleefden, de andere dag stonden we dan weer ter beschikking van 60 medewerkers in Zaventem.

Om alle medewerkers (mix van afvalophalers, parkbeheerders, bedienden, …) de kans te bieden om tijdens hun werkuren het Happiness Lab te beleven, hielden we uiteraard rekening met een aantal factoren. Zo kozen we een centrale uitvalsbasis waar alle medewerkers sowieso moesten passeren en waren we ook operationeel tijdens de vroege en late shiften.

Hallelujah Happiness Lab

HET RESULTAAT

Door het vermijden van een formele setting en standaard vragenlijst voelde de bevraging helemaal niet aan als een evaluatie. Bewijs: een deelnamepercentage van maar liefst 85%! Daarom waren de medewerkers van Interza en Incovo ook meer geneigd om authentiek en minder sociaal wenselijk te antwoorden. Bovendien was het ook gewoon fun!

Met de resultaten ging Hallelujah aan de slag om te analyseren op welke vlakken Interza en Incovo sterk scoorden en wat de werkpunten waren. Vanuit de Hallelujah expertise gaven we daarom ook de nodige aanbevelingen. Zo konden beide organisaties op korte termijn aan de slag gaan om Happiness écht te laten leven bij hun medewerkers.

Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...

 

Connect with us

 

Case

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Happiness Ambassadeurs bij ACCENT JOBS

De interne Happiness Ambassadeurs gaan bij Accent zelf aan de slag om Happiness te verspreiden onder de medewerkers dankzij ons Happiness Ambassador Abonnement. 

Read More

Employer Branding bij INTRUM

Intrum maakt furore door de medewerkers tijdens een dag vol verrassingen in the spotlight te zetten als echte helden. 

Read More

Op een creatieve manier Happy@Work bij Tekni Plex

Verrassende kleine attenties zorgen voor meer happiness en een stevige boost bij de medewerkers van Tekni Plex. 

Read More