De KBVB speelt kort op de bal met het Happiness Lab

De KBVB speelt kort op de bal met het Happiness Lab
De KBVB kreeg nieuwe inzichten in de werkbeleving van hun medewerkers dankzij het Happiness Lab.

DE UITDAGING

Bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond willen ze op een positieve manier werken aan de werkbeleving van hun mensen. Wat zij goed hebben begrepen, is dat het belangrijk is om eerst te weten wat er leeft vooraleer je gerichte acties kunt opzetten. Zij wilden echter geen klassieke medewerkersbevraging organiseren die vervelend is om in te vullen en die nadien toch weer ergens in het vergeethoekje belandt. Dit moet toch anders kunnen, dachten zij.

DE ACTIE

Wel, de aanpak van Hallelujah is inderdaad anders. We gingen niet met een typische enquête naar de KBVB, maar met ons origineel mobiel Happiness Lab. Medewerkers gaan het lab binnen en worden door drie ruimtes geloodst die elk in een andere beleving zijn ingericht.

De vragen worden op grote beeldschermen geprojecteerd die de deelnemers aan de hand van haptics kunnen beantwoorden. Iedereen dus in dezelfde gestandaardiseerde setting die spontaan en oprecht antwoorden maximaal faciliteert. Een plezierige beleving gecombineerd met wetenschappelijke onderbouw. Na afloop van de bevraging werden de resultaten binnen de vijf werkdagen beschikbaar gesteld via de Happiness Web Cloud.

HET RESULTAAT

De respons op het Happiness Lab was massaal. Bijna alle aanwezige medewerkers hebben deelgenomen aan de bevraging. Het enthousiasme verspreidde zich als een lopend vuurtje: De mensen wilden echt meedoen. Ze zagen het lab niet als een bevraging, maar als een beleving. Achteraf gingen we met de HR-verantwoordelijken van de KBVB in gesprek om op basis van de resultaten te komen tot werkbare actiepunten.

88% van de populatie werd bereikt via de bevraging!

Belevingsgerichte bevraging ervaren?

 

 

Lab

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Happiness Heroes bij ACCENT JOBS

De interne happiness heroes gaan bij Accent zelf aan de slag om happiness te verspreiden onder de medewerkers dankzij ons Happiness Hero Abonnement. 

Read More

Mars Belgium zet structureel in op Health & Wellbeing

Sportinitiatieven en enkele tevredenheidsenquêtes: allemaal goed en wel, maar hoe pak je de happiness van je werknemers op een structurele manier aan?

Read More

Delaware Happiness Journey

Een ergonomie traject uitwerken wanneer je mensen op locatie bij klanten werken is niet eenvoudig... In deze case bieden we alvast een oplossing.

Read More