Gebruik de data uit medewerkersbevragingen om écht een verschil te maken voor jouw medewerkers.
DE UITDAGING
Kinnarps is een van Europa’s grootste leveranciers van werkplekoplossingen. Met een focus op ergonomie en aangename werkomgevingen is het dan ook geen wonder dat
de Happiness van hun eigen team ook een prioriteit is. Een verplichte jaarlijkse medewerkersbevraging gaf hen de voorbije jaren het nodige inzicht maar de data werd jammer genoeg niet omgezet in concrete acties.
Bovendien was het voor Kinnarps belangrijk om de jaarlijkse teambuildingdag aan te vullen met kleine initiatieven die op regelmatige basis ingezet kunnen worden en die vooral heel toegankelijk zijn voor het ganse team. Enter Hallelujah!
DE ACTIE
Hallelujah werkte voor het 40-koppig Belgisch team een Happiness traject uit waarbij in de eerste plaats een ambassadeurswerking werd opgezet. Onze Happiness Training gaf een 8-tal Happiness Ambassadeurs de know-how en tips & tricks om alle acties écht te laten leven. Zij spelen als influencer een belangrijke voorbeeldrol en leren de kneepjes van het vak om grote en kleine initiatieven op lange termijn te borgen in de hele organisatie.
Next step: het afvuren van onze Shots of Happiness! Op basis van o.a. de verkregen data uit medewerkersbevragingen van Kinnarps, werden 4 thema’s bepaald die inspeelden op de behoeften van de Kinnarps medewerkers. Elk nieuw kwartaal ging van start ‘with a bang’, namelijk met een nieuw Shot of Happiness. Deze 4 thema’s kwamen tijdens het jaar aan bod:
- Vormen van onderlinge connecties en elkaar beter leren kennen
- Creativiteit & ‘out-of-the-box’ thinking
- Het samen vieren van (grote en kleine) successen
- Het positieve effect van een goede nachtrust
Een belangrijke meerwaarde voor elk Shot of Happiness was het communicatiepakket, dat Hallelujah steeds voorziet. Met dit communicatiepakket krijgen de Happiness Ambassadeurs van Kinnarps heel wat extra tools in handen om elk Shot of Happiness nóg meer power te geven. Bovendien is het communicatiepakket ook een ideaal kanaal om in te spelen op de habits/gewoontes van de medewerkers.
HET RESULTAAT
Dat Kinnarps op het einde van het jaartraject direct besliste om dit te verlengen met een jaar, zegt toch genoeg? De medewerkers mogen zich dus verwachten aan 4 nieuwe Shots of Happiness die de succesformule verderzetten: de combinatie van toffe challenges die toch laagdrempelig zijn én inspelen op de behoeften van de medewerkers.
Ook het effect van de Happiness Training is na het eerste jaar nog steeds erg voelbaar. Kinnarps blijft dus investeren in de betrokkenheid van hun medewerkers en dat doen ze
goed, samen met Hallelujah!
Wil jij je medewerkers een Shot of Happiness geven? Aarzel niet en...