Copy, kippenfilet en monkey brains

We staan er vaak niet bij stil, maar alles wat je ziet op het scherm of op papier, dat wordt door iemand geschreven. Bij ons is die iemand Chiara en dat maakt ons blij.

Chiara is copywriter bij Hallelujah. Dit wil zeggen dat ze de eindverantwoordelijkheid heeft over alle tekst die hier de deur uitgaat. Ze laat zich omschrijven als een Monkey Brain Millennial en is meteen ook de tweede jongste telg in ons team. 

Wat ze wil dat je over haar weet:

  • kan bovengemiddeld lekker zuurdesembrood maken
  • heeft twee katten (Lou en Pippa) die ze erg graag ziet
  • kreeg ooit het wijze advies dat het nooit te laat is om gedacht te veranderen 
  • eet sinds jaar en dag vegan, maar heeft 1 vlezige herinnering uit haar kindertijd waarbij ze gaten uit sneetjes kipfilet beet om ze dan als masker op haar gezicht te leggen

Bewijsmateriaal:

Kippenfilet

 
We weten ondertussen al dat jij verant"woord"elijk bent voor alle woorden, wat doe je verder nog?

 

Ik werk ook conceptueel bij Hallelujah. Met onze Shots of Happiness en Shots of Wisdom prikkelen we de werkgoesting van medewerkers uit àlle soorten organisaties. Deze shots in een ander jasje steken of aan nieuwe noden koppelen hoort ook bij mijn dagtaak. Dat is veel denk- en ontwikkelwerk en heel anders van invulling dan het praktische schrijven. 

De inhoud en het concept zijn erg verbonden met elkaar en ik zie het in mijn hoofd helemaal samenhangen. Ervoor zorgen dat het ook duidelijk wordt naar de doelgroep is iets waar ik me graag voor inzet. 

Heb je altijd al willen schrijven?

Nee! Vroeger wist ik niet dat copywriters überhaupt bestonden of wat die precies deden. Maar ik heb het altijd al geweldig gevonden hoe mensen zich kunnen uitdrukken met woorden. Hetzelfde zeggen op 1 miljoen verschillende manieren, dat is fascinerend.

Naast de Nederlandse taal ben ik ook geboeid door vreemde talen. Het gaat niet alleen om de woorden, maar ook de cultuur waarmee die woorden samenhangen. Wederom miljoenen manieren om dingen anders uit te drukken. Meteen ook allerlei manieren om verbinding aan te gaan met anderen.

In het dagelijkse schrijfwerk van de copywriter is het vaak ietwat minder romantisch. Zo moet je met heel veel randvoorwaarden rekening houden en erg doelgericht schrijven. Maar ook dat doe ik graag en goed.

Verschilt schrijven voor Hallelujah sterk van schrijven voor andere bedrijven?

Voorheen werkte ik in de communicatiesector. Daar maak je meestal reclame. Op zich niks mis mee, maar ik werd er niet warm van. Bij Hallelujah willen we mensen ook overtuigen, maar met een heel ander doel en op een heel andere manier.

Hallelujah probeert de werkwereld beter te maken door de mensen anders met elkaar om te laten gaan. Op de werkvloer, maar ook daarbuiten. Werk en leven zijn op een mooie - en soms ingewikkelde - manier met elkaar verbonden. De menselijke factor en de kracht van verandering in deze job motiveren mij. Ik doe mijn werk graag.

Er zijn miljoenen verschillende manieren om je uit te drukken. Er zijn dus ook miljoenen verschillende manieren om te verbinden met anderen.

Je bent hier ondertussen een jaar. ANY INSIGHTS OR CONCLUSIONS?

Wat ik uniek vind aan hoe we hier werken,  is dat we superveel kunnen bespreken.  Alles waar je gedachten over hebt, of dat nu zorgen of ideeën zijn, positief of kritisch: je mag die uitspreken en je wordt gehoord. Het getuigt van maturiteit, iets wat ik enorm bewonder in zo’n jong bedrijf.

Wat zijn de voorwaarden voor een leuke werkdag?

Als ik ’s morgens al weet wat ik moet doen en daarbinnen los mag barsten. Ik ben dol op duidelijke opdrachten. Binnen duidelijke kaders vind ik mijn vrijheid. Daarnaast vind ik het ook fijn als ik even buiten kan komen. De hele dag op één plaats zitten, ik vind dat moeilijk. Ik moet kunnen bewegen en frisse lucht hebben.

Wat wil je graag bereiken met en bij Hallelujah?

Eenvoud. Dat is het eerste waaraan ik denk. Soms denken we dat er steeds grootse en ingenieuze dingen verzonnen moeten worden om een verschil te maken. Ik ervaar dat anders en herinner mezelf er regelmatig aan dat “less is very much more”. 

Met welke kleine dingen maak jij het meeste verschil?

Hier op kantoor iets op tafel zetten om op te eten, het eenvoudigste aller tijden maar instant gezelligheid. Ook klein maar belangrijk: de manier waarop je met elkaar spreekt, je houding, je lichaamstaal. Kleine details maken een moment warm.

Wil je nog iets kwijt?

We hadden het over het werk, maar wat met de rest van het leven? :) Héél belangrijk.

Als je op een receptie mensen ontmoet en je kan over niets anders praten dan over je werk, dan voelt het alsof er iets mist. Voel je dus zeker niet geremd om met mij over allerlei andere dingen te praten. 

 

>>> Vraag je jezelf bij het lezen van deze blogpost af of Chiara die over zichzelf heeft geschreven? Het antwoord is nee, ze heeft hem wel nagelezen op schrijffouten en hier en daar een komma verplaatst.

 

Blog

gerelateerde artikels

doodle-whitepaper-icon

Een Shot of Happiness vol belevingen voor AB InBev & Fonds Verhelst

Een 'happy boost' & pauzemoment voorzien voor 8.300 medewerkers, in 11 landen en in 6 talen? Check!

Read More

Delaware Happiness Journey

Een ergonomie traject uitwerken wanneer je mensen op locatie bij klanten werken is niet eenvoudig... In deze case bieden we alvast een oplossing.

Read More

Dit waren de 4 learnings van Happiness @ Work 2019

Een werkplek waar je successen boekt èn gelukkig bent? Dat willen we allemaal. En bedrijfsleiders maar best ook. Onderzoek heeft uitgewezen dat happy bedrijven meerfalse

Read More